
Lasteaed ja I kooliaste
Tutvumine galeriiga
Tutvustav tund sobib neile, kes külastavad kunstigaleriid esimest korda: räägime kunstikogu ajaloost ja sellele alusepanijatest; paljastame saladuse, kuidas saab määrata maali vanust; tutvume kunstiteoste säilitamise ja muuseumi käitumisreeglitega. Töötoas valmistame muuseumi maketi. Olulised mõisted: muuseum, näitus, kunstnik, kollektsionäär, käitumisreeglid.
Vana Narva ja selle elanikud
Kas olete kunagi unistanud rännakust saja aasta tagusesse Narva? Jalutada selle vanadel kitsastel tänavatel, nautida vaadet linna kohal kõrguvatele kirikukuplitele ning piiluda Peeter I majja ja endisaegsete kirikute akendesse? Kõik see on võimalik sõjaeelse Narva maketi näitusel. Siin saate teada, kuidas nägi Narva välja enam kui sada aastat tagasi. Erinevate ülesannete ja mängude käigus saame teada, kuidas linn elas ja millega tegelesid selle elanikud. Töötoas valmistame majade makette, millest on võimalik kokku panna terve linn. Olulised mõisted: arhitekt, makett, võlv.
Kes ütles mjäu?
Muuseumitunnis tutvub osaleja Eesti ja välismaa autorite 18.–20. sajandi maalide ja tarbekunstiesemetega, mille teemaks on inimese ja loomariigi vastastikmõju. Saame palju uusi teadmisi kodu- ja metsloomade salajasest elust ning sellest, millist rolli nad inimese elus mängivad. Uurime, millised neist loomadest elavad meie lähedal. Tunni lõpus õpime samm-sammult joonistama üht looma ning valmistame maiustusi lindudele. Olulised mõisted: mets- ja koduloomad, tarbekunst, maalikunst, animalistika, loodushoid..
Kodumaa maastik
Tunnis tutvuvad lapsed maastikumaali žanriga ning õpivad, kuidas annavad kunstnikud edasi looduse meeleolu. Räägime sellest, mille poolest erineb kodumaa maastik teistest, teeme mõned mängulised tähelepanuharjutused ning uurime, kuidas kujutavad kunstnikud inimese ja looduse vastastikmõju. Näitusel näevad lapsed nii kohalike kunstnike kui tunnustatud meistrite, näiteks Dückeri, Šiškini ja Aivazovski töid. Ammutades inspiratsiooni Aivazovski kuupaistest, loome tunni lõpus fluorestentsvärve kasutades Eestile iseloomuliku meremaali. Olulised mõisted: maastik, maalikunst, aastaajad, inimese mõju keskkonnale.
Joonistame varju abil
Tunni alguses uurime lasteraamatut „Ma ei karda pimedust“, mis viib meid salapärasesse taskulambiga seintele ja lakke loodavate varjude ja siluettide maailma. Seejärel püüame tuvastada tuntud muinasjututegelasi nende siluettide järgi ning suundume näitusele, et näha 19. sajandi kunstniku Jelizaveta Böhmi vanu muinasjututegelaste siluette ning teisi teoseid, mis annavad lastele võimaluse nende tähenduse üle fantaseerida. Tund lõpeb varjuteatri tarbeks papist marionettide meisterdamisega. Olulised mõisted: siluett, muinasjutud, kujutlusvõime abil joonistamine, varjuteater.
Inimene raamis
Muuseumi kunstikogu pärliks on barokkportreede sari, mis kujutab 18. sajandi Vene ja Euroopa valitsejaid. Selle ning teiste näituste toel tutvuvad lapsed erinevate portree liikidega. Lapsed saavad ise järele proovida, mida tähendab kunstnikule poseerimine ning ühtlasi püüavad nad lahti mõtestada kunstnike poolt portreedele peidetud mõistatusi. Tunni lõpus loome silla mineviku ja tänapäeva portreekunsti vahel ning omandatud teadmisi kasutades maalime Eesti presidendi portree. Olulised mõisted: portree, sümbol, keiser, president.
Värvi meeleolu
Muuseumitunnis uurivad õpilased üht kunsti põhielementi ehk värvi. Pildiraamat „... “ aitab meenutada, millised on looduses põhivärvid ning kuidas saab nende kombineerimisel luua uusi toone. Maaliliste maastike näitel arutleme, kui palju erinevaid värvivarjundeid meid igapäevaselt ümbritseb ning kuidas mõjutavad värvid meie meeleolu ja taju. Otsime maalidelt kõige erilisemat värvitooni. Töötoas maastikupilti maalides uurime, kuidas luua uusi toone ning koostada oma värvipalett. Olulised mõisted: põhi- ja sekundaarvärvid, palett, värviring, maastikumaal.
Tunnete tähestik
Muuseumitunnis uurime maalidel kujutatud tegelaste tundeid ja omavahelisi suhteid. Pöörame tähelepanu nendele teostele, mille süžeed haakuvad igapäevaste emotsioonidega – rõõm ja ebaõnnestumine, vaimustus ja üllatus, imetlus ja kurbus. Maalide tegelasi vaadeldes õpime kirjeldama teiste inimeste tundeid ja läbielamisi. Fantaseerime, mida võiksid nad meile maalidelt otsa vaadates öelda. Tunni lõpus loob iga osaleja „tunnete ümbriku“ – olulise abilise, mis aitab märgata ja talletada oma sügavaid tundeid. Olulised mõisted: emotsioonid ja tunded, emotsionaalne intelligentsus, kunstiteose analüüs.
Hind: 5€/ laps
Miinimum hind broneerimiseks: 50€
Kestus: 60 min
Minimaalne osalejate arv: 10 in
Keeled: eesti, vene ja ukraina